skolan kan jag få ha ett liv?

Jag blir verkligen irriterad nu på skolan med alla tusentals prov och sånt. Jag är där i skolan hela dagarna, när jag kommer hem återstår mer plugg som jag brukar plugga jättemycket till och sen när man får tillbaka provet/uppgiften: G. Trots allt jag kämpar för att få nåt mer än G så går det inte. Allt jag läser går in och sen ut efter en sekund. Jag kan inte komma ihåg nåt så länge . Är jag inte smart eller vad är det? Eller okej , jag vet att jag inte är dum men de känns närstan så ibland. Jag vill fatta men de är ibland som allt man hör på lektionerna bara int kommer fram till min lilla hjärna. Jag kommer ofta på mej själv att sitta och tänka på annat och inte fatta nåt vad lärarna säger. Jag gick i en skola när jag va asduktig, typ bäst i klassen nästan. Visst, jag vet jag går inte i mellanstadiet längre där jag slapp allt de här. Jag är ju inte korkad som inte fattar det. Där va de mycket lättare att få bra resultat, lärarna ställde inte lika mycket krav och de va mer som en lek. Men nu, nu pallar jag inte med dom här kraven lärarna förväntar sej, jag pallar inte med alla i klassen som skriker att dom får MVG++++++ när man sitter där med sitt G, jag pallar inte med högen med läxor & betygskriterierna hemma. Egentligen är det inte jättefarligt i skolan, asså visst jga vill ju såklart inte dit på tråklektioner men jag har svårt för att sätta mej ner och bara plugga här hemma. En halvtimma i sträck typ. Sen måste jag pausa en timma typ. Finns det nån som gått ut åttan/nian som kan säga om de blir bättre? Elin säger så men tkr nån annan de också ? Först för nån timma sen tänkte jag bara skita i allt och skita i för vilket betyg jag skulle få .. Måste jag verkligen va så hära stressad bara för att gå på ett gymnasium utan nån dålig linje eller att få nåt bra jobb när jag blir vuxen !? Just nu känns de ganska långt borta ..


behövde bara skriva av mej lite .. som ni fattar. Hoppas ni orkar med lite gnäll, men det är såhär jag känner just nu.
puss.

kommentera!
Postat av: Pauline

Men Fanny tänk på hur bra vi var på svenska grejen! Hoppas vi får MVG :) Eller jag vågar inte hoppas på det fast jag gör det ändå... Vad konstig jag är men jaja du fattar nog vad jag menar. Kanske. Asså nu behövde jag skriva av mig lite ;P haha

Puuuuuuss

2009-02-05 @ 19:17:58
URL: http://paaus.blogg.se/
Postat av: Em

jadå det är lugnt, man behöver skriva av sig ibland

2009-02-06 @ 03:13:21
URL: http://audrinas.blogg.se/
Postat av: Pauline

sv: Nej! Det är inte det ända.

Puss

2009-02-06 @ 12:56:37
URL: http://paaus.blogg.se/
Postat av: Moa

Men fanny, jag är G barn så är det bara, jag har också tänkt på att bara ge upp men det kommer man ångra sedan när man har sitt skit jobb som kassör på hemköp... om man alltid gör sitt bästa som du gör så kommer det gå bättre sedan. I promise. Vi ska ju trösta oss någon gång med Choko right!? <3 puss

2009-02-06 @ 14:33:54
Postat av: coolaste superbruden i city

de kmr gå bättre.. kämpa! asså, jag kan hjälpa dig om du vill. jag hjälpte ju dig i lördgas&söndags. I'll be there :D

2009-02-08 @ 19:44:25
URL: http://isabellaublogg.se

Skriv!

Du heter:
Remember?

Mail (bara jag kommer se den):

Din blogg heter:

skriv kommentaren här!

Trackback
RSS 2.0